Az Ön kosara üres.

Próbálja ki a
Hogyan űzhetjük el testmozgással a fáradtságot?

Hogyan űzhetjük el testmozgással a fáradtságot?

Fáradtan a mozgás a legutolsó dolog, ami eszünkbe jut. Számos kutatás szerint azonban a fizikai aktivitás bizony meg is emelheti az energiaszintet. A testedzés javítja a szív-, a tüdő- és az izomműködés hatékonyságát, ami bármilyen tevékenységhez több energiát biztosít.Szeretnéd tudni a miérteket és a hogyanokat? 

Hogyan űzhetjük el testmozgással a fáradtságot?

Értjük, hogy kétségeid vannak.... A józan ész pontosan az ellenkezőjét diktálná, hiszen úgy véled, hogy a fáradtság ellenszere a pihenés, a fizikai aktivitás pedig csak ront a helyzeten. Nos ez csak részben igaz (hiszen a testmozgás tényleg energiát éget el), ám az igazság egy darabkája még hiányzik: ugyanis a testmozgás energiát is termel!

A test energiatermelésének tudománya

Testünk az elfogyasztott ételekből termel energiát, ugye? Így van, de az evés nem az egyetlen energiaforrásunk. Az energiát ugyanis el kell szállítani a test  megfelelő sejtjeihez a megfelelő időben, és itt jönnek a képbe az ATP-t termelő mitokondriumok. A kutatások kimutatták, hogy minél több energiára van szüksége a testnek (például egy fizikai aktivitás miatt), annál többet termelnek a mitokondriumok. Más szóval: minél aktívabb vagy, annál több energia termelődik a testedben.

A megfelelő mozgásforma

Természetesen nem mindegy a fizikai aktivitás típusa! A fáradtság elűzésének az egyik titka, hogy megtaláljuk azt a megfelelő edzéstípust, amely a megtermelt energiamennyiségnél kevesebb energiát éget el. Egy 50 kilós teherrel legyalogolt 80 kilométeres táv értelemszerűen nem fog energikusabbá tenni, de egy kellemes séta igen...

Könnyű testmozgás kontra intenzív testmozgás

Igen, az intenzív edzések határozottan stimulálják a testet a nagyobb energiatermelésre, de sajnos el is égetik az összes energiát (és még a tartalékokból is egy keveset). A fáradtság elűzését célzó mozgásformának elég könnyűnek kell lennie ahhoz, hogy pulzusodat az alsó vagy közepes tartományban tartsa, energiát termeljen, de azt ne égesse el azon nyomban.

Igyál több vizet, aludj jobban, egyél gyakrabban!

A fizikai aktivitás számtalan jó hatást gyakorol a testre és az elmére. Az edzés alatt jellemzőbben sok vizet iszunk, ami megelőzi a fáradtságot okozó kiszáradást. Az edzés után pedig ételre van szükséged. Ha a nap folyamán gyakrabban eszel kisebb adagokat, vércukorszinted kiegyensúlyozottabb lesz és tested energiaszintje sem csökken le. Az edzés másik pozitív hatása ráadásul, hogy éjszaka sokkal jobban alszunk.