Az Ön kosara üres.

Próbálja ki a
Érezd magad fiatalnak és élj teljes életet

Érezd magad fiatalnak és élj teljes életet

Elteltek az évek és néha rádöbbensz, hogy már nem vagy olyan fiatal, mint voltál. Ilyenkor nem szabad elfelejteni, hogy az életkor csak egy szám, és az, hogy fiatalnak érzed-e magad, nem a konkrét életkorodtól, inkább a lelkiállapotodtól függ. Még az életed érettebb szakaszában is fontos, hogy teljes életet élj és élvezz mindent, amit az élet nyújthat Neked.

Étkezz helyesen

Az ételek, amiket megeszel, hatással vannak az egészségedre, a közérzetedre és a vitalitásodra – tehát nincs mentség arra, ha nem étkezel megfelelően. Habár az evés mindenki életének fontos része, még ennél is fontosabb, hogy az életkor előrehaladtával jobban odafigyelj az étkezési szokásaidra.

A sok gyümölcs és zöldség vitaminokkal és ásványi anyagokkal látja el a szervezetet, amire azért van szükség, hogy egészséges és energikus maradhass. A tejtermékek biztosítják, hogy megfelelő mennyiségű kalciumhoz juss, ami erősen tartja a csontokat. Ezenkívül ne felejts el elegendő vizet inni, hogy a szervezeted egészséges és boldog maradjon.

Találj időt magadra

Ha nyugdíjba mész azt hiszed, rengeteg időd lesz, de hamarosan rájössz, hogy több a dolgod, mint valaha. De bármilyen elfoglalt is vagy, fontos, hogy találj időt saját magadra is. Olvass el egy jó könyvet, menj sétálni a barátnőddel, végezz önkéntes munkát, vagy pattanj fel a futópadra. Mindezek a dolgok táplálják a lelket és azt az érzést keltik, hogy teljes életet élsz.

Most van itt az ideje, hogy valóban olyanra alakítsd az életed, amilyennek szeretnéd. Éveken át olyan munkát végeztél, ami lefoglalta az életed nagy részét, volt egy családod, akiknek szüksége volt rád, és sok egyéb feladatod volt – most azonban nyugdíjba mentél, a gyermekeid felnőttek, ezért ideje, hogy igazán elkezd élvezni az életet.

Élj a változással

A rutin minden másnál jobban érezteti az emberrel a korát, úgyhogy használd ki az életedben bekövetkező folyamatos változásokat. Nem kell, hogy nagy változások történjenek, de ügyelj rá, hogy előrefelé vigyék az életed. Az egyik legjobb módja annak, hogy mozgalmas maradjon az életed: az utazás. Az új helyek, az új emberek és az új szokások aktívan tartják a tested és a szellemed, és magas szinten tartják az energiád.

Nincsen se pénzed, se időd hosszú nyaralásokra? Utaz el egy hosszú hétvégére vagy tégy egy egynapos kirándulást valamilyen különleges helyre, ami nem esik messze. A lényeg a környezetváltozás: az utazásnak nem kell se drágának, se hosszúnak lennie ahhoz, hogy számítson.

Maradj fitt

Ha fitt maradsz, tovább megőrizheted a fiatalságod – ez ennyire egyszerű! Ha a szabadidőd a sportnak és más fizikai tevékenységeknek szenteled, biztosan javítani tudsz az életminőségeden. Ne feledd azonban, hogy az életkor befolyásolja, mennyit bír el, úgyhogy vigyázzon, ne vidd túlzásba.

Ha az elmúlt években nem éltél aktív életet, kezd lassan. Egy hosszú séta a természetben, heti néhány óra úszás, egy lassú tempójú hétvégi kerékpártúra; csak néhány módszer, amellyel ismét formába lendülhetsz. Ha már remek formában vagy, csak annyi a dolgod, hogy ezt fenn is tartsd – csodát fog tenni Veled az elkövetkezendő években.

Iktasd be a mozgást a napirendedbe, hogy minél jobb eredményt érj el. Így kevésbé valószínű, hogy megfeledkezel róla, vagy hogy kifogásokat keresel, miért is nem tudsz mozogni. Ha kialakítasz egy rendszeres időpontot a mozgás számára, valószínűleg nem fogsz megfeledkezni róla. Ha egy barátoddal vagy a pároddal edzel, még nehezebb lesz kifogást találnod.

Mindig találj rá módot

Ahogy öregszik az ember, az egészsége már nem olyan jó, mint régen, és néha egyszerűen több kényelmet szeretne az életében. Esőben kevésbé valószínű, hogy elmegy kocogni, és ha a hőmérséklet 0 fok alá esik, bizonyára szívesebben marad otthon. Habár ez teljesen érthető, ne hagyd, hogy ez megzavarja az edzésrended.

A szobakerékpár, a futópad, az ellipszisgép vagy a lépcsőzőgép kiváló eszközök arra, hogy formában tartsd magad, még akkor is, ha nem tudsz, vagy egyszerűen nem akarod elhagyni a házat. Egy pár könnyű kézi súlyzóval feszesen tarthatod a karjaid, az ab trainerrel pedig a derekad körüli legproblémásabb területekkel foglalkozhatsz – és többé nem lesz gondod azzal, hogyan maradj fittebb, mint életedben valaha!

FIGYELMEZTETÉS A szakértők válaszai egyedi kérdésekre adott tanácsok, ezért nem alkalmasak nyilvános felhasználásra. Nem jelentenek orvosi vagy más szakmai véleményt, és sohasem helyettesíthetik az orvosnál vagy szakorvosnál tett látogatást. Mivel minden ember különböző, beszélje meg orvosával , megfelelnek-e Önnek a termékek és a gyakorlatok. Ne feledje, hogy a folyamatos kutatás és az adott szakterület fejlődése miatt egyes egészségügyi információk idejétmúltak lehetnek.