Az Ön kosara üres.

Próbálja ki a
Alapvető tények a hasizmokról

Alapvető tények a hasizmokról

Minden erőfeszítés ellenére nyoma sincs a kockahasnak? Ennek megvan az oka. Hogy megtudd, hogyan lehetnek tökéletes hasizmaid, ismerj meg néhány általános tényt a hasizmokkal kapcsolatban.

Már elfogytak az ötleteid és nem érzel magadban elég motivációt? Habár az utolsó betűig betartottad az új diétát, és órákon át edzettél, nincsen semmi látszatja.

A tökéletes hasért többet kell tenned. Az alábbiakban néhány általános tényről olvashatsz a hasizmokkal kapcsolatban.

1. A fehérjék a barátai

A fehérjék az izmok építőkövei, ezért nem szabad kihagyni őket az étrendedből. Elhagyhatod a zsírt és a szénhidrátot, de fehérje nélkül nem érsz el jó eredményeket.

Nem minden fehérje egyforma

Sok fehérje könnyen emészthető, és ha az energiatartalmuk is alacsony, hamarosan a hűtőszekrény előtt fogod találni magad, ennivaló után kutatva. Olyan fehérjéket válassz, amelyeknek tovább tart az emésztése, mint például a cottage cheese-é (natúr változat).

Fogyaszthatod reggelire, egy szelet teljes kiőrlésű kenyéren, vagy vacsorára gyümölccsel.

2. Hogyan kell a felüléseket helyesen végezni

Amikor felüléseket végzel, fontos, hogy azokat helyesen végezd. Miközben felemeled és leengeded a tested, jól támaszd alá a nyakad és a gerinced. Ellenkező esetben többet árthat, mint használ, és megfájdul a nyakad és a hátad.

A légzés ugyanilyen fontos. Mielőtt megemeled a törzsed, szívd be a levegőt, majd miközben emeled a tested, engedd ki a levegőt. A test leengedésekor mindig engedd ki a levegőt és ne fordítsd el a nyakad!

Hetente háromszor ajánlatos testmozgást végezni, lehetőleg minden másnap. Hogy hány ismétlést végezz? Az alapvető szabály: ne ess túlzásba, ami nem azt jelenti, hogy ne tégy meg minden erőfeszítést. Azt tanácsoljuk, jegyezd fel az ismétlések számát és minden edzés alkalmával növeld 3-5 ismétléssel.

3. Felülések az egészség érdekében

A hasizom nem csak a szemnek lehet kellemes látvány, hanem az egészség szempontjából is fontos a szerepe. Összekapcsolódik a medencével és a mellkassal, ami nagyon fontos a gerinc számára, mivel alátámasztást biztosít neki. Ráadásul nyomást gyakorol a belső szervekre és a megfelelő helyzetben tartja őket.

Fontos szerepet játszik a testtartásban is. Ha összehúzódik, összenyomja a gyomrot. Részt vesz a légzésben, a köhögésben, a hányásban, a tüsszögésben, vizeléskor és a belek ürítésekor.

  • A hasizmok tehát:
  • fontosak a gerinc egészsége szempontjából;
  • alapvetően fontosak a stabilitás érdekében;
  • szabályozzák az izmok stabilitását;
  • javítják az izmok tartását;
  • edzés során nélkülözhetetlenek;
  • jobb testi funkciókat tesznek lehetővé.

4. Emlékeztető: a siker alapja az egészséges étrend

A karcsú és vonzó külső érdekében nincs szükség szigorú diétára és korlátozott étrendre.

Ép testben ép lélek úgy érhető el, ha mértékletes és egészséges étkezési szokásokat alakítunk ki. Ha sikerül kialakítani az alapvető szokásokat, a megfelelő gyakorlatok segítségével könnyű lesz feszesebb izmokat kidolgozni.

  • Néhány alapvető tény:
  • oszd el többfelé a napi étkezéseid: egyél többször keveset;
  • sohase hagyd ki a reggelit (amit nem ehetsz meg este, edd meg reggelire);
  • minden étkezés tartalmazzon zöldséget, gyümölcsöt és rostot;
  • ne fogyassz aszalt ételeket;
  • kerüld a gyorsételeket, a sós ropogtatnivalókat és az üdítőitalokat;
  • bizonyos zsírfajták egészségesek (kerüld az állati zsírt, használj helyette növényi olajat);
  • igyál sok vizet;
  • este 7 óra után ne egyél, mert a késői evés lelassítja az anyagcserét.

5. Rendkívül fontos a kitartás

Ha elhagytad a rossz étkezési szokásaid és végre úgy döntöttél, hogy rendszeres edzésbe kezdesz, tedd módszeresen és alaposan tervezd meg. Ne várd, hogy már néhány nap múlva eredményeket fogsz látni. Hetekre és hónapokra van szükség ahhoz, hogy átalakítsd a tested. Légy kitartó és fegyelmezett.

Ne hagyd abba!

Az után is folytassa az edzést, hogy az erőfeszítéseid siker koronázza. Az izmoknak „gondozásra” van szükségük és folyamatosan dolgoztatni kell őket. Ha nem folytatod az edzést, hamarosan ugyanabban az állapotban találhatod magad, mint amilyenben az edzés és a fogyókúra megkezdése előtt voltál.

FIGYELMEZTETÉS A szakértők válaszai egyedi kérdésekre adott tanácsok, ezért nem alkalmasak nyilvános felhasználásra. Nem jelentenek orvosi vagy más szakmai véleményt, és sohasem helyettesíthetik az orvosnál vagy szakorvosnál tett látogatást. Mivel minden ember különböző, beszélje meg orvosával , megfelelnek-e Önnek a termékek és a gyakorlatok. Ne feledje, hogy a folyamatos kutatás és az adott szakterület fejlődése miatt egyes egészségügyi információk idejétmúltak lehetnek.