Az Ön kosara üres.

Próbálja ki a
5 mozgásforma a tavaszi fáradtság elűzéséhez

5 mozgásforma a tavaszi fáradtság elűzéséhez

A tavaszi fáradtság a te napjaidat is elviselhetetlenné teszi? Talán kísértést érzel arra, hogy többet pihenj, de ez nem feltétlenül segít feltornázni az energiaszintedet... Valójában éppen az ellenkezőjére, azaz mozgásra lenne szükséged! Összegyűjtöttünk számodra 5 olyan mozgásformát, amelyekkel messzire űzheted a tavaszi fáradtságot.

5 mozgásforma a tavaszi fáradtság elűzéséhez

Az alábbi mozgás- és edzéstípusok segítenek az energiaszinted visszaállításában. Érdemes mindegyiket (vagy a legtöbbet, mert lehet, hogy nem mindegyik jön majd be neked) beleilleszteni a heti edzéstervedbe, hogy teljesen kiaknázd a hatásukat, és újult erővel tudd köszönteni a tavaszi napokat.

1. Jóga

A kutatások bebizonyították, hogy a rendszeres jógázás nem csak az energiaszintet emeli meg, de javítja az önbizalmat és a koncentrációt is. (Pont ezek azok, amelyekből a legnagyobb a hiány, ha beüt a tavaszi fáradtság) Heti 45-50 perc jóga már hoz némi eredményt, de még hatásosabb, ha legalább heti 3 alkalommal jógázol (bár a legtöbb gyakorló olyan frissítőnek találja, hogy végül mindennap rááll a jógaszőnyegre).

2. Pilates, tai-chi, könnyű aerobik és hasonló gyakorlatok

A jógához hasonlóan ezek a mozgásformák is hatékonyan stimulálják a testedben az energiatermelést, anélkül, hogy önmagukban kifárasztanának. Remekül enyhítik a tavaszi fáradtság tipikus tüneteit, azaz a levertséget, az energia- és motivációhiányt, a depressziót és a betegségérzetet.

3. Séta

A séta (vagy akár a mérsékelt tempójú kocogás) szintén kellemesen felpörget, csak arra kell ügyelned, hogy viszonylag rövid ideig tartson. Minél fittebb vagy, annál több kell belőlük a tested energizálásához, de szakértők szerint 15-30 perc bőven elég az átlagember számára.

4. Erőedzés

Lehet, hogy az erőedzés első látásra nem illik az alacsony intenzitású mozgásformák sorába, de ha jól csinálják, igencsak feltornázza a test energiaszintjét. Az ellenállásokkal végzett, lassú, kontrollált és kevés ismétlésszámmal végrehajtott mozdulatok a legjobbak, ha az energiaszerzés a cél.

5. Tánc

A tánc vagy a táncmozgást integráló mozgásformák is nagyon hatékonyak. Könnyűek, nem emésztenek fel sok energiát, és a test számára nem jelentenek megerőltetést. Ha pedig még zenét is hallgatsz közben, az könnyen a felszínre csalogatja a benned szunnyadó energiát. Válassz pörgősebb ritmusú zeneszámokat, ez nem az andalító dalok ideje, máskülönben mozgás helyett nagy eséllyel elszunyókálsz...